Home

Vil du have job via netværk?

Så ring ud fra dette manuskript! Du skal turde ringe for at få job via netværk. Hvis du ikke beder om et kaffemøde, får du ikke noget job. Under manuskriptet finder du flere artikler om job via netværk.

Manuskript til at mødebooke en jobsamtale via netværk

Goddag. Jeg hedder ____________________.

Jeg ringer til dig, fordi jeg har fået at vide, at du er en dygtig person inden for _____________. Det skal jeg hilse og sige fra _________________________.

Virksomhedslederen: Ja, tak. Det er pænt sagt af ham. Hvad drejer det sig om?

Job via netværk. Ring og brug et kaffemøde med en i dit netværk. Få en ambassadør på vej mod dit næste job.

Job via netværk. Ring og book et kaffemøde med en i dit netværk. Få en ambassadør på vej mod dit næste job. (Klik for på billedet for 10 gode råd til job via netværk).

Jeg brug for din viden og dine erfaringer. Jeg har brug for friske øjne på min jobsøgning og min karriere. Derfor vil jeg spørge dig, om du vil hjælpe mig?

Virksomhedslederen: Joda. Men, hvad havde du forestillet dig?

Jeg forestiller mig et kaffemøde på ca. 30 min. hvor jeg kort fremlægger det jeg kan, og det jeg gerne vil bidrage med. Så vil jeg bede dig om dine råd og feedback.

Har du lyst til at hjælpe mig, så kan vi tage en kop kaffe og et 30 minutters møde?

Virksomhedslederen: OK. Hvornår skal vi mødes?

Hvis du får afslag, så spørger du:

Hvem kender du i dit netværk?

…som jeg bør tale med for at komme videre. Når du har fået flere navne, så spørger du samtidig om du må hilse. At kunne hilse, åbner døre for dig i dit nye netværk.

Flere artikler om job via netværk

10 gode råd til job via netværk. 10 hurtige råd om at være skarp på dit bidrag fx i din LinkedIN-profil. Hvis ikke dit netværk ved hvad du kan, kan de heller ikke være din ambassadør.

7 gode råd til at skabe job via netværk. Få job via kaffemøder og hemmelige tricks. Længere artikel om at skabe sig sit eget job via netværk. Artiklen rummer en del tricks til jobskabelse, som er ukendte for mange jobsøgende.

5 trin til præsentationsrunder som giver job Læs, lær og download en guide til at få job via netværk – allerede i præsentationsrunden.

Alle kan påstå at de er kreative, ansvarsfulde, tillidsvækkende, dynamiske og dygtige. Men ikke meget kan slå en god historie, som viser at der er dækning for de store ord. Se hvordan historier som virker overbevisende er vejen frem, når du vil i job; enten det er via netværk eller når du virker overbevisende til jobsamtalen. (Et klik på grafikken, bringer dig til en artikel om hvordan succeshistorier bringer dig job via netværk).
Et klik på grafikken, bringer dig til en artikel om hvordan succeshistorier bringer dig i job via netværk!

Vil du have flere gode og gratis tips om jobsøgning?

JA! Så tilmeld dig med din e-mail længere nede. Jeg spammer ikke og du kan nemt afmelde dig.

Læg en kommentar

